Guldhund

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Ingela Karlsson - 3 oktober 2011 07:00

Del 2 får ni vänta lite på. Orkar inte just nu, jag känner jag måste vila från det där en dag eller två.


I dag fyller vår son 13 år!!!


Jag gick upp strax efter 6 och fixade fika på sängen. Smörgåstårta och juice på sängen. Och det slank ned enkelt. Jag sjön och hurrade med...


Sam for till skolan och jag på kurs.


Båda kurserna gick fint.


Sedan flyttade vi får. Skoja tog in 130 djur. För att sedan flytta cirka 60 djur till annan hage. Andreas först med en bil för säkerheten, sedan fåren, sedan Skoja och sedan jag i nästa bil bakom.

De skulle en bit kan jag säga och man hinnr inte med att gå bakom.

Skoja var duktig! Vi flyttade dem kanske 1,5 km eller så.


Sedan for jag och hämtade Sam. Hem och styra lite.

Vi åkte sedan in till Söderköping för att äta ute och fira. Men kina var stängt, thai likaså. Så det slutade med pizza / Kebab i stället. Trist när manville äta annat. Men det var gott det med och vi hade det lite mysigt!

Inte så ofta vi äter ute så där.


Sedan hem. Var ganska sliten så inte gjort ngt vettigt mer än eldat!


Skoja var trött i dag med från gårdagen. Jag ror själv att hon var trött på fysiskt och framför allt mentalt. Hon är ju en känslig hund trots allt, och som en läsare skrev hon påverkas nog av mig.

Så hon är sliten. Hoppas hon återhämtar sig tills i morgon. Önskar kursen varit en annan dag för hennes skull. Hon är ju inte så gammal och får ta så mycket ansvar.


Hon får ett satans humör när hon är trött, helst mot Molle. Jäklar i havet vad sur hon blir om han nosar på henne.

Skapa flashcards