Guldhund

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Ingela Karlsson - 22 oktober 2011 18:30

I dag så var jag inbjuden till att döma KM i lyckad för Cockerklubben. Vi skulle vara på min plan.


Kl 11 var det dags. Det var starter i klass 1-3.


De är så duktiga alla som tävlade. Bra hundar och bra förare!


Tack för förtroendet att döma er!!!


Synd att inte flera kommer när klubben arrangerar något så roligt! En eloge till er som var där och visade vilken aktiv ras ni har! De kan både vara vackra och smarta!


Sedan for jag till Väldenäs för att valla i hop gruppen med baggar. Sedan kom de med vår nya bagge, de skulle även ha en bagge från oss.


Vår bagge är en fin texcel pojke som har fått namnet Evert! Evert hette min farfar.


Den som de valde var Daggans son. Ett bra val. Daggan ger stora fina lamm, med bra huvud. Inuti menar jag då. En underbar tacka som börjar bli till åren. Ogillar det...


Sedan kollade vi djuren, tog en promenad med hundarna. Sedan på kvällen tog vi det lugnt med goda vänner och god mat!


       

Ovido - Quiz & Flashcards