Guldhund

Alla inlägg den 31 oktober 2011

GPS

Av Ingela Karlsson - 31 oktober 2011 23:30

Det borde jag ha en, helt klart.


I dag hade jag en privat träning inne i Norrköping. Hade inte en aning om vart det låg då jag inte hittar i stan. Lantloppan= Ingela

Kollade på eniros karta och hade ett hum om vilken ände i stan jag skulle till, det är ju bra.


Helt plötsligt ser jag gatunamnet!!! Herregud så lätt det där gick! Hann inte ens åka fel! Framme!


En annorlunda träning som ska bli intressant att höra om hur det går med det hela. Håller tummarna för det var en underbar hund, gillde den verkligen. En väldigt härlig matte med måste jag säga. 


Sedan stressa vidare till Södekröping Bruksa. Där skulle jag träffa Lisbeth och Zack.


Vi hade en helt underbar dag med strålande sol. Massor med prat och kaffe. Men förstås träning med. För mig är umgänget en del av träningen. Det är helheten som jag drivs av.


Jag körde lite med båda. Skoja gick inte alls! Hon är väldigt annorlunda än Viska på många sätt. Hon följer tex inte godis utan tänker själv och gör vad hon tror passar.... Och om jag då vill göra om blir hon fundersam. Jaha någon vill väl jag ska lära mig mer! 

Viska var het som vanligt. Galen. Inte mycket vettigt. Nancy kom och ropade över planerna så hon för som en stolle, och rakt framför näsan på en hund  som skulle köra rutan... sorry! Det var bara att be om ursäkt.


I alla fall gruppmomenten med ny hund. Det var bra för Viska med gårdagen i bagaget. I dag satt hon och låg så fint trots mycket ljud från E 22 och arbetarna vid bruksa. Startar sällan på hemmaplan då hon har svårt med vägen. Trist att behöva tänka så, men det är bara att anpassa sig efter vad man har för hund.


Sedan hem och vända för att fara till Viken för nästa privatträning. Hoppas det löser sig lite där och att ägarna tar det på allvar.


Sedan hem. Pust. En dag med mycket roligt, men det tråkiga är att åka bil förstås!!


Ovido - Quiz & Flashcards