Guldhund

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Ingela Karlsson - 15 oktober 2011 21:15

I dag har jag skålat!


I kväll när vi var hos syrran så fick jag sms av Lotta: Har du hört att vargen är skjuten?

Strax efter ramlade det in från Lorna: Vet du den är skjuten?

FIck ett par till under kvällen. Vet fler som håller med mig men törs inte stå för det utåt då de har vänner eller bekanta som är för vargen. Jag är glad för ert stöd i det tysta. Jag är tacksam för att ni förstår min syn och sits i det hela. Det är inte så enkelt som svart eller vitt. De vilda är inte som de tama vargana i fångenskap.

Jag är tacksam ni stått ut med mig dessa veckor sedan vi var i väg på vårt uppdrag. Det sitter tungt. Tack alla för alla samtal somjag fått spy ur mig ångesten och berätta om alla vidriga syner och skrik. Det har hjälpt. 


Det känns så hemskt att skriva men jag skriver det med en stark känsla. ÄNTLIGEN! Äntligen kanske bönderna sova utan ångest över sin djur. Nu hoppas vi det bara var en.


Jag fick en cider av syrran! Det satt bra. Hemskt att önska livet ur ett levande väsen. Men efter att ha sett och upplevt det jag gjorde, känt djurens ångest och skräck, rädsla, smärta, allt som inte går att beskriva. Så gör jag faktiskt det.


Måtte det inte hända igen. Fast det kommer det att göra om vi ska ha varg i våra små skogar. Men det lär ju bli fler skyddsjakter och fler vargar skjutna på grund av sådant här. 


Micca fyllde 16 år i dag så vi var där och firade! Grattis!!


Även fått rapport om tjejerna som varit ute och tävlat. Pratat med dem och först har det gått sååå dåligt. Sedan när vi går igenom programmen så har de massor med framsteg och fina poäng! Jag gillar när de har förmågan att vända och se det!


Mera bilder:


                               

Ovido - Quiz & Flashcards