Guldhund

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Ingela Karlsson - 4 oktober 2011 00:45

I dag när jag for mot Stavsjö så lämnade jag av Molle hos Maria med fam. De ska prova att ha honom när Viska löper.

Att jag frågade dem var att dels litar jag på dem, Tilde och Molle älskar varandra. Och så far han så illa hos Lorna då jag far fram och tillbaka där. Och är det inte jag så är det Andreas och han stressar upp sig ngt fasansfullt.


Så nu har han fått med sig bädd och saker för att bli stadshund i tre veckor, om de står ut med han. Usch gillar inte att lämna mna hundar. Saknar honom. Han kan gå mig på nerverna då han rantar efter mig, är pipig, klängig... men när han är borta saknar man dem i alla fall!


 


Jag for i alla fall efter det till Stavsjö för att valla hela dagen för Peter Nilsson. En av mina två favvo instruktörer.


Dagen var jättebra. Fick lägga lite tid på att få ut henne lite. Hon är lite snäv. Men det gick bra. Vi gjorde lite hämt och sådana saker med. Började tyvärr inte med ngt nytt.


När vi pratade fick Skoja mycket beröm om att det är en bra hund. Han bad lite halvt omn ursökt för att han varit på mig hela dagen, men jag sa bara att jag uppskattar det, det är det jag betalar för. Att han ska säga vad jag behöver göra för att bli bättre. Jag är glad att han gillar Skoja.


Hon den stollan var i 25:;an. Vi skulle träna flankeringar. Vad gör hon då, jo hon hoppar över staket och gör en väldigt fin flankering. Varför springa utmed staket när man kan hoppa över och hoppa in längre fram???


Jag blir hypernervös på det där. Peter sa det är inte ofta man ser hundar göra det där. Jag vågade inte fråga om det var bra eller dåligt....


Dagen var härlig, bra väder. Fna människor och en del skratt!


Sedan hem och svida om för kurs. Kurs med gänget till halv 9. En bra kurs med lite djupa tankar!

Men hundarna ser så fina ut nu. Det känns som många är riktigt på g!

Ovido - Quiz & Flashcards