Guldhund

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Ingela Karlsson - 16 oktober 2011 21:30

I dag har vi vägt baggarna. Vet inte vad jag ska säga. Gillar inte att tänka på det men det är ju verkligheten!


De är stora, för stora! De ska väga runt 50-55 kg när vi skickar dem. De väger mer.... en hel del mer... Herregud vad ska vi göra? De kan inte ta emot förrän vecka 49 typ!!!! HJÄLP! Kan man banta dem... skojar bara.


Det som är kul är att vi har så fina vikter på enbart KRAV bete. Vi har inte stödfodrat dem alls, inget kraftofder, inte ett gram. De har bara ätit och ätit och ätit av det gröna växande! Känns bra! Nack delen är att de är stora, för stora oh det gillar de inte dit man skickar dem!


Tack för hjälpen i dag!!


Arne har fått träffa 5 tjejer. Vi ska sälja dem förhppningsvis dräktiga! Han blev glad och nöjd...


Andreas har vallat med Skoja.... Han blev åsagd av mig att ta med Skoja och flytta vallgruppen till rätt hagen. Det var int stängt på ett ställe så de var i fel hage,

Han kom tillbaka glad och sa det gått bra hur cool som helst när jag frågade... Han kan men han blir stressad av mg bredvid tror jag då han är rädd att göra fel och förstöra henne. Nu är jag inte orolig för det för nu kan jag nog stävja det själv.


Har haft en brusklydnads dag här med. Alla var nöjda och glada. Jag var inte med så mycket då jag var tvungen att hjäpa till med djuren. Skoja.... i alla fall..


Vill ni se mer gamla bilder?


               

Ovido - Quiz & Flashcards