Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Karin Söderberg

Av Ingela Karlsson - 7 oktober 2011 20:30

I dag var andra dagen på kurs med Karin. Jag har fått avancerat med Skoja i delningarna. Fått nya verktyg efter att ha blivit jätte frustrerad i första passet. Skit arg på mig själv att jag är så trög, och så fick det gå ut lite över Skoja då jag blev sur. Stackars min Baby! Hon är en sådan fin hund och så en sådan trög matte!

Tur hon inte är långsint.


Vi har fått mycket nya uppgifter som vi ska arbeta på, fått hjälp i att tänka rätt, se det ur olika vinklar.


Karin har ju Skojas pappa Joe och jag tror hon säger hon tycker Skoja ser kanonfin ut! Hoppas hon menar det! För jag är så glad och stolt över henne. Hon är så bra. Med tanke på att jag är nybörjare och hon är min första hund är jag så glad att hon blivit så bra. Hon är verkligen en bra första hund. Kanske för bra, synd hon går till spillo så att säga. Men skit i det, hon har det bra hos mig även om hon inte kommer till sin rätt.


     


Hon har verkligen satt sig i mitt hjärta detta lilla liv. Vissa hundar sätter sig hårdare. Hon är en sån.


Skoja har haft en hård vecka. 


I morgon är det vallning med tjejerna. Lite repetion så vi inte glömmer det. Sedan ska vi vila från vallningen en vecka. Jag ska bort nästa vecka.

 
 
Lorna

Lorna

29 oktober 2011 20:48

Nu är du orättvis mot dig själv!!!! Du är duktig du med.Vad är det för grått otäckt på golvet??? Kram

http://www.lornahanell.se

Ingela Karlsson

29 oktober 2011 20:50

Tack fast du vet vad jag menar. Min Baby!
Det är ULLAAAAAA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards