Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Pälsboll

Av Ingela Karlsson - 26 oktober 2011 10:15

I går kväll så borstade jag igenom Molle. Han har ju mycket päls. Och nu var den ganska tovig. Han är inte ordentligt genomborstad på 3 veckor. Men nu är det gjort.


I dag började dagen med en privat träning, med en schäferpojke. Gick bra och jag tror matte är inne på samma linje. spännade att följa!


Sedan kurser. Bra kurser. Orkade inte träna Viska. SKulle behöva göra det inför söndagen. För nu har jag tappat en del av mitt sätt att hålla i henne. Måste hitta det igen, hon går mig ur händerna om jag analyserar måndagens pass....


Lagat tråkig mat. Avskyr det!


I dag på kursen var Malin med och hennes sambo och deras lilla Amanda. Viska då som älskar barn, kastar sig i barn vagnen. Man får då vackert be om ursökt över ouppfostrad BC!!


Under fikat så ratade hon Nancy! Hon plängde sig ned mellan Malins karl och Malin. Malin höll Amanda. Och Viska låg med huvudet i Amands knä hela tiden. Blick stilla tills hon inte kunde hålla sig för att få sin macak av Nancy. Då ställde hon sig så försiktigt och åt upp den och sedan ned med huvudet på Amandas mage resten av tiden. Hon lyfte inte ens på huvudet när vi pratade med henne, hon bara vinklade ögonen lite.


Snäll som Malin var fick Viska ligga där. En del andra tjuriga tanter låter dem ju inte ens hälsa fast man frågar snällt! 

Men Malin var så snäll och Viska så nöjd. Och Amanda med! Men så rart att se henne.

Hon blir liksom helt paralyserad! Hon ser inte vaktig ut, utan bara så innerligt starka moderskänslor!

Tur hon inte skulle ha valpar för dem skulle hon slåss för sitt liv för!

Min fina söta Dulle!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards