Guldhund

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Ingela Karlsson - 11 november 2011 11:00

I dag började dagen med privat träning. Gick jättefint, och man ser riktigt stora framsteg på många ställen. Svårt att lära om en äldre men med en ambitiös förare så går det så bra!

Ungunden gick superfint! Så roligt!


Sedan for jag mot Norrköping. Smet in på Rusta och kollde alla julsaker. Mysigt. HIttade inget sådär faktiskt mer än massa utebelysning.... så det köpte jag en till Andreas... Han ska ju ha något med .... eller hur?


Jag älskar att ha utebelysningar. Inte blandade färger. Utan klassiska vita med något träd eller så med blått. Det får inte blinka och så utan bara lysa och sprida ljuset! Det är en sådan mörk årstid så vi behöver allt ljus man kan få. Och de tär så härligt att komma hem med alla belysning!

Vi har ju redan satt upp en slinga i häcken, en det är för att vi inte hunnit installera gtulampor dit in... haha

Jag längtar tills Andreas ska sätta upp allt!!!!


Sedan for jag till Bruxa i alla fall för att träna med järngänget. Ara, Carina och Adelia skulle träna och då passade jag på när jag ändå var i Söderköping innan.


Det är bra med deras stora fina planer! 

Viska och jag körde mycket fritt följ, att hålla i hop, inte ljuda och vara i balans.

Sedan z skiften med fokus på stadgan. De övningarna fungera väldigt bra på henne.

Ink med stå och ligg. Fick påminna om vad vi skulle göra och fick senare ett riktigt fint stopp!


Vittringarna. De går bra men det finns att arbeta på. Men där vet jag vad jag ska göra. Har mhycket iddér på just vittringen. 

Körde fjärren i dag. Den gick mindre bra. Hon hade glömt det där med frysa bakbenen!


Sedan körde jag konskick på kul till en meters konorna. Viska försvann bakom dem och tittade fram lite busigt! Hur gulligt som helst.


Vi hjälpte varandra och tränade själv idag, blandad kompott. Det blir mer effektivt.


Sedan inte att förglömma det VIKTIGA fikat och pratstunden....    


Jag är glad jag kom i väg i dag och att jag tyckte det var roligt. 2011 har inte varit ett bra lydnadsår för mig, ur den synvinkeln att jag inte velat träna.


Jag hoppas 2012 blir ett bra lydnadsår.


Sedan hem och fixa lite. Vi har folk i kväll och ska ha lite hemma party!


Fina Skoja!


 

Skapa flashcards