Guldhund

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Ingela Karlsson - 14 november 2011 00:15

Denna låt tål alltid att lyssnas på. Så vacker. Men denna varsion sjungs av ett väldigt ungt par. Helt enastående! Jag ryser!


http://www.youtube.com/watch?v=bblSFm9pZls&feature=share


Annars har det varit full rulle i dag! Kursat till 14 och då kom Heléne med sitt järngäng. Det var så långe sedan vi sågs!!!

Men nu skulle vi valla ett pass i alla fall med hennes Mick. Hon körde lite lydnad med sina båda BC killar medans kag avslutade kurserna.


Sedan gick vi ut i vallhagen med Snygg Mick! Han är så fin att titta på. Jag hjälpte till med det jag kunde.

Vi var helt överens om att det är en svår sport och att det tar tid att veta hur man ska placera sig som förare, titta på får och hund, tajming och allt vad det nu är. Flanker hit och dit... släpp hit och dit... Hahaha


Vi hade i alla fall en tevlig eftermmiddag! Lite babbel och fika hanns med. Många diskussioner med. Roligt!

Heléne bjöd på fikabröd, tack för det!


Nu ska vi se om vi kan träna lite lydnad i hop med och så valla lite med förstås! Snygg Mick är väldigt vacker att se på när han vallar.


Sedan iväg på medial kväll! Var så där. Och sedan hem till Anki som gjort iordning sitt kök med hjälp av Evelin! Det blev superfint!!! Blev en timmas babbel där!



Ett kort på Katta och Fajt jag tog som blev bra.  Synd jag inte kan redigera bilder!!!! Vill lära mig det. 

Ovido - Quiz & Flashcards