Guldhund

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Ingela Karlsson - 27 november 2011 08:15

Oj vad tiden går. Redan Advent i dag!


Dagen började med lite kurs. En jättebra kurs men stora framsteg.


Efter det promenad och aktiviteter med hundarna. Ångrar det djupt, eller i alla fall vart jag gick.


Moltas var som en stor klump med tennisbollar av alla päls. Miljoner med kardborrar, alla päls var tovad med kardborrar. Han hade inte ett strå i det närmaste som inte var tovat. Och på det rullade han sig i blä.... = BAD!


Dessutom skulle vi adventskaffe här så det var full fart och mycket att göra. Nu fixade farmor och Andreas det sista eftersom jag jobbade lite där. Men bad var inte inräknat i tidsmallen...


Så han fick bada varpå det knappt gick att schamponera honom för det var ju bara bollar..... men jag gnodde lite i alla fall och gjorde han ren.


Sedan fick han torka med täcke på ett tag. Långt tag.


Sedan kom Maria lite tidigare med familjen så hon hjälpte mig att reda ut han. Det tog 1,5 timma det hela på två personer. Jag trodde ärligt jag skulle få raka ned honomn. Jag hade ingen tro på det skulle gå att reda ut det hela.

Dessa dagar ställer jag mig frågan varför jag är så envis att ha honom i full päls. Svaret är detsamma även idag: Han är finast då och det är Molle!

Så länge svaret blir så får han vara i päls, den dagen svaret ändrar sig ja då får jag väl klippa ned han då!


Sedan kom då alla gäster för kaffe. Det var så mysigt och jag har längtat så att få fira advent och jul i denna Blå Sal. Det rummet gör mig helt lugn. Det är stort och ljust, muka färger och ett sådant rum att om jag hde tid skuklle jkag sitta där inne i en soffa eller fotälj full med fårskinn och läsa. Läsa och läsa. Jag älskar att läsa, men nu för tiden hinner jag nästan aldrig läsa. Det saknar jag, den avkopplingen och det lugnet. 





Den dagen tiden finns ska jag sitta där inne och läsa och bara ladda med energi!


Vi drack kaffe ur min julservis jag fick när jag fyllde! Den är så fin!


Vi hade det mysigt i ngr timmar. Mycket prat och babbel och skratt.


Tack för underbara Amaryllisen och ännu en kopp till julservisen!


Amaryllis är min favorit julblomma. Julstjärnor avskyr jag. Men Amaryllisen när den blommar!!!!!


     




Ovido - Quiz & Flashcards