Guldhund

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Ingela Karlsson - 29 november 2011 00:15

Nu har Skoja varit stilla ett tag, typ en vecka eller så. Och om jag jömför med Nike är detta inget! Absolut inget. För Nike är det värsta jag varit med om att ha i stillhet. Det är inte kul kan jag lova. Det är verkligen inte kul, med det energiknippet. Hon blir ju helt knäpp dessutom när hon ska vara i stillhet.

Men Skoja är ju livlig.... men ändå lätt som en plätt. I jämförelse med det värsta. Men om jag bortser från det...


Så är hon skitjobbig! Hon ska bara leka, springa som en stolle med ett märgben i munnen, hoppas över vardagsrumsbordet, bokstavligt talat över!

Suck!


Så i dag tog jag med henne ut, satte mig på en stubbe och skulle ha henne att leta godis.... Ja det gick ju bra med en hund som inte är så glad i godis! Hon ville ju leta saker och springa, inte leta efter godis. Hon glodde på mig som om jag kom från månen óch var helt väck! Hon är för söt det där busfröet.


Hon provade allt för att få i gång mig och då skrattar jag åt henne, ett skratt som barabubblar ur mig och kommer bara jag tittar på henne. Hon är så festlig! Hon gör krumbukter och hoppar och biter. Allt för att få mig gömma en handske eller en boll eller något! Hon ligger mig så varmt om hjärtat denna lilla fröken.


Men så blev det inte. Satt där en bra stund och hon åt kanske 2 godisar av 30.... Suck.... resten av tiden terrade hon mig! 


I dag ahr jag fakturerat en del. Lagat rådjurssadel i ugnen, som jag glömde bort som blev stentorr. Skar ner den som hundgodis..... Jopp det är sant!


Sedan avslutades dagen med att ha årets sista träningstillfälle med stadsgruppen 1. Det var ett bra pass med en del gjort. Och jag tror alla kände att det ska bli skönt med uppehåll nu ett tag!

Men det har varit ett fantastikst år för dem.  

Skapa flashcards