Guldhund

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Ingela Karlsson - 1 november 2011 23:45

Vad tiden går. redan inne i november. Vilken fin höst vi har haft!! 

Jag älskar alla våra årstider, vill inte vara utan någon av dem.

Hösten är så vacker med alla sina fina färger!!! Alla vackra ekar. Jag blir helt betagen. Och inte gör det saken sämre att jag får vara ute och se allt hela dagarna.

Därför gör det inte mig så mycket att det blir mörkt. För jag får så mycker ljus! Lyckligt lottad känner jag mig!


I dag har jag gjort en tung sak, som jag borde gjort för länge sedan, men nu är det gjort.


Ska kolla Nike hos Marie. Knäna är sämre på henne. Ska även be Krister kolla på henne. Beroende på vad de säger, tas beslut om vad göras.

Beslutet är mitt.


Sedan blev det bad av skitig cocker. Han luktade inte hallonbåt precis. Herregud så skitig. Fick bada schamponera honom 2 ggr för att han skulle bli ren. Och vad kardborrar av olika slag! Stackars hund!!!


Sedan har jag borstat igenon honom. Herregud säger jag. Tog sin lilla tid.


I morgon ska jag till Nancy med honom och hon ska trimma honom. Hon ska få plocka huvudet. Det rådet fick jag av Theres på Allerts kennel, där Molle hade sina valpar. Och de blir finare med att plockas. Vilket egentligen inte spelar ngn roll då jag inte ställer ut men han blir fin.

Hon kan sin sak den där kennelmamman!


Just det ja. Moltas valp, Allert´s Gold Keeper blev BIM på Club Show som var i oktober! Hans debut och det är så kul det gick bra. Hoppas han blir vad de tror och hoppas!!!


Han ser så fin ut grabben. Har även sett lite kort på tiken och hon ser fin ut med. Mollevalpar! Stolt farmor är jag!

Ovido - Quiz & Flashcards