Guldhund

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Ingela Karlsson - 17 november 2011 07:15

Marie Söderström L på Norsholms rehab är en fantastisk människa. Hon har varit ett stort stöd för mig under Nikes rehab sista två åren.


När Nike blev så akut jättedålig våras var jag helt förstörd och nedbruten och trodde jag var tvungen att ta bort henne. Men Marie fick mig på andra tankar. Tack och lov. Hade jag gått på min känsla hade hon inte funnits med mig i dag, Marie tyckte hon skulle få en chans. Hon vet vad Nike betyder för mig, hon förstår. En av de få kanske.

Jag gav Nike chansen! Och hon tog den! Med den livsglädje hon har borde jag inte blivit förvånad. Men samtidigt kan inte den styra över allt. Tyvärr för då skulle denna hund bli äldre än jag!


Den blicken säger en del.



I alla fall tycker jag Nike var lite sämre. Så en koll med Marie var tanken. Marie gick igenom henna och det var inte så illa i alla fall. Nu lägger vi upp en ny plan för henne.

En tid bokad för Skoja med. Gjord en luring med Marie, Och Skoja visar smärta efter sin enorma krock med stolpen när hon vallade. Det är nackdelen med att att arbetande hundar kan jag känna.

Håll tummarna för trollet.


Skoja fick i alla fall simma i dag 10 min och Viska med 10 min. Hade inte mer tid innan Nikes rehab och var ensam. Och hade bara en halvtimma. Så det var snabba bud kan jag lova. Allt gick i racerfart.


Ännu en bild jag tycker om. Lena, Molles matte, som lekte med Nike och halmen, jag tror det var hösten 2008. Vilken syn. Nike slet som en galning i halmen!




 


Skapa flashcards