Guldhund

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Ingela Karlsson - 13 november 2011 23:15

JRF håller på att bilda en hundsektion igen. Jag satt i den för många herrans år sedan! Får mig att inse att jag har ett par år bakom mig... eller?? Nej kan inte vara möjligt!


I alla fall hade Ewa Zander dragit i gång en kurs denna helg. Jag var injuden som instruktör i dag. Det var allmänlydnad som stod på tapteten.


Det var ett riktigt härligt ochn spralligt gäng som jag tog mig an!

De had riktigt fina grunder på sina hundar redan.


Det var en blandad grupp, ett par omplaceringar som hade med sig olika tunga ryggsäckar. Men oj vad duktiga alla var!

Alla hundar gjorde stora framsteg och mattarna fick många aha upplevelser med deras egna ord sagt!


Jag fick läsa utvärderingen sedan, och alla var mer än nöjda! Jag blev verkligen jätteglad!


Jag fick ett omdöme som satt sig i hjärtat: Jag har gått så mycket kurser med mina hundar, men det här är den klart bästa!

Det värmde! Det gör mig glad och man älskar sitt jobb ännu mera!


Jag försöker verkligen att arbeta individuellt rakt igenom, det är det viktigaste. Att se alla hundar och förare för den de är, vad de har för förutsättningar, har för önskemål! Att lyckas med det ger mig en kick!


I slutet av dagen var kursarna helt slut. Både mattar och hundar. 

Vi avslutade med lite fika och roliga samtal!


Ev kanske det blir en till kurs den 3-4 dec med julbord på fredagen. Pris 900 kr med hotell, julbord och kurs. Alla är välkomna! Är ni intresserade så mail amig ska jag vidarebefordra det till Ewa.


En bild på Moltas tikvalp som finns i Österrike tror jag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards