Guldhund

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Ingela Karlsson - 12 november 2011 13:15

Det blev sent i går. Jag la mig halv 3.

Carro och Tommy sov i Sams rum. Nike lägger sig vid vår tröskel. Vi har rummet mitt emot Sams.


Så fort han rör sig mot vårt rum (vinglar hehe) så reser hon sig och morrar på han. En gång vinglade han tag i räcket mot vårt sovrum, då ställer hon sig vid tröskeln och morrar dovt. Hon är så tjurig när hon tar över huset....


När vi sover eller inte är hemma då ser man att hon faktiskt är en vakthund där inne. Man ser henne sällan ta fram det, men det är lite intrssant att se vad hon reagerar på.


Hon känner ju dem men ändå vaktar hon oss när vi sover, eller hon tror vi sover... hahaha


Man känner sig trygg och jag är glad att hon bara gör det hon gör. Ingen som tar sig in i vårt sovrum olovandes!


Jag gillar den sidan hos henne. Att hennes skärpa ser man aldrig, om den inte behövs. När jag inte kan vakta tar hon över. Min älskade hund. 


 


Jag vaknade halv 6 vilket inte var så kul kan jag säga!


De andra har skjutit lerduvor. Jag har varit ute med hundarna, tvättat och tagit hand om det..... Farmor är här en vända. Ska med till mamma. Vi ska äta middag hos mamma och Gun med. 


Har haft en kurs med. Då ringer syrran och säger, ska du med i kväll? På vad säger jag.....

Då har vi tydligen filmkväll hos Maria som har en va mina valpr för övrigt... Vi ska se på filmen sedan vårt uppträdande på Ankis fest.... Herregud törs man se på det.... Jag sjunger.... Haha roande!


Så det blev bråttom kan jag lova. Ringde och sa jag kommer halv 7 strax därefter. Var hemma 17:50. Duschade och svidade om.


Filmen var jättekul att se! Oh vad roligt vi hade! 

Blev sent trots det inte fick bli det då jag ska jobba hela dagen i morgon. Ska mötas av Ewa halv 9 i Yxnerums Kursgård för kurs hela dagen inom JRF! Ska bli superkul!


Min finaste:


 

Ovido - Quiz & Flashcards