Guldhund

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Ingela Karlsson - 5 oktober 2010 23:15

I dag är det kontorjobbar dag.  Gillar dem inte då jag helst är ute och göra annat.


Har i dag i alla fall bokat in Nike på koll hos Marie. Efter diagnosen som nu är fastställd så ska vi lägga om träningen lite. Jag har ju ganska bra koll ändå på det hela men jag vill kolla med Marie med. Hon är ju ändå proffs.


Så det är även bokat sim med Viska. Åker till två ställen med dem. Så oftat två pass i veckan kommer det bli nu igen. De behöver det båda två. Viska är så mycket stelare nu udner löp så hon behöver verkligen simma på.


Skoja får väl följa med då jag gissar på att husse helst inte har henne hemma....


Sedan blev det ett pass med Viska. Vittring är ett icke fungerande moment som jag måste fundera lite mer över. Vad har hänt, varför lossnar det inte? Vad gör vi annorlunda?


Skoja fick med lite lydnad. Herregud. Jag gav upp och så gick vi in i fårhagen och körde ett kort pass. Hon fick göra lite korta hämt, det går jättebra på denna flock om jag ser till hennes åler och så. Sedan gick det bättre efter att ha gasat ur sig lite.

Vi tränade läggande under gång. Jättefint. Framföringen är vinglig och så... så den får vi nog kanske slipa lite på om jag vill...


Fina starter i inkallningen.


Sedan promenad med alla stollar.

Kan väl bara säga att Nike är inte klok när hon är lös. Hon är verklligen inte klok!


  

Ovido - Quiz & Flashcards