Guldhund

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Ingela Karlsson - 2 oktober 2010 09:45

I dag har det varit full rulle.


Dagen började med att Snören skulle hämta Luzzan för jakt. Halv 8 kom han. Andreas gick ned med henne, satte på henne täcket och då kom damen på vad det betyder! JAKT!!!

Så hon blev galen. Snören fick ställa sig en bit bort vid postlådorna för att inte Witch ska gå i gång. Är så synd om henne.


Hon had eupptag inom 5 minuter och sedan jagade hon. Två gånger på kort tid kom hon med haren vid Snören. Han valde att inte skjuta första gången för att hon skulle få jaga lite mer. Bra tänkt. Andra gången tänkte han knäppa den då den kom bara ett par meter vid honom bakifrån. Men då skuttade han bakom en sten så det gick inte. Men vad gör det? Drevtiden i dag blev cirka 1,5 timma. Innan de begav sig hemåt! Tack Snören för att du jagar med vår pärla. Det uppskattar vi! Och framförallt Luzzan!!!


Vi träffade Janne i huset som ska hjälpa oss installera någon typ av pump som ska ge oss lite värme förutom våra kaminer och kakelugnar och öppna spisar....

Huset är stort så det är lite knivigt men det där löser han. Så nu ska han kolla upp lite på det.


Sedan efter det så kom Andreas kusin som ska hjälpa oss med elen i huset. Vi ska dra allt helt nytt. Allt är gammalt. Och eftersom mammas hus, mitt barndomshem, i en husbrand 2002 så är det min största mardröm. det förföljer mig än. Inte själv huset men alla våra djur som brann inne. Det är en händelse om jag, mamma och syrran med familj alltid kommer vara hårt märkta av.


Så massa ny el. Alla kontaker, lysknappar... Ja herregud vad kabel det kommer gå åt!

Jag som är lite mörkrädd vill ha kontakter och knappar överallt. De ler åt mig bakom mi rygg de där två.... hihi


Sedan har vi eldat i kaminen. Dragit spik.... för omväxlings skull...

Sedan hem för att städa. VI hjälptes åt vilket känns konstigt att han är hemma och hjälper till med. Han jobbar ju annars på gården och jag sköter den delen. Så det var vääääldigt skönt kan jag säga!


I mogon fyller världens bästa barn 12 år!


  



Ovido - Quiz & Flashcards