Guldhund

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Ingela Karlsson - 7 oktober 2010 23:45

I dag var det kontorsdag. Fick en del gjort men inte så mycket. Just nu har jag svårt att få kontorsjobbet ur händerna. Blir galen. Blir så när jag ligger efter det känns så mäktigt att komma i kapp.... pust...


Lagat mat i dag. Hade tagit fram lite väl mycket kött så jag bjöd Conny och Lorna och så mamma på middag. Dom bjuder oss på mat lite då och då när vi inte har ätit eller har det stressigt. Så det kändes fint att få bjuda igen. Det blev en vildsvinsgryta med ris och kokta grönsaker! Gott!!!!


Sedn får jag ett samtal från Norsholm att Marie fått ett återbud i kväll och jag får komma då med Nike och även simma Viska fanns det en tid till! Lycka!


Så det var bara att gå ned och ge de andra hundarna mat och rasta dem för att sedan bege mig.


Jag började med att simma Viska. Hon fick simma 2*10 min som lite mjukstart! Hon simmade på bra tycker jag. Ska bli spännande att se hur hon är i kroppen i morgon. Hade även med mig schampo så hon fick sig en löddrande omgång! Hon ser så kul ut när hon blir torr efter bad! Hennes päls står totalt rätt ut!


Skoja var med och störde! Men hon var duktig och badade inte trots högljudda protester och löpande som en idiot! Nike var instängd där. Hon låg och gapade första kvarten. Hon älskar Norsholm och Valla. För det betyder SIMMA!!!!


Sedan in med Nike till Marie. Vi är nog ganska överens. Jag har ju fått bekräftat det jag sa till Marie innan sommaren. Jag har ganska bra koll på deras rörelsemönster så jag märker den lilla störingen med.


Jag berättade om hur Nike gör vid olika situationer. Och det hon har borde göra som så att hon inte ska KUNNA göra det hon gör. Det ska liksom inte bara gå i praktiken. Marie har ju sett henne in action så jag tror hon förstår hur det ser ut med henne lös. Hon har en otäckt hög smärtgräns. Och det är inget positivt. Hade hon haft en smärtgräns och lite självbevarelsedrift, hade hon troligen inte fått alla de skador hon ådragit sig genom att dundra in i det mesta!!


Sedan fick hon lite elterapi. Det gillar hon. Marie masserade och så med henne. Nike gillar det och somnar till under tiden!!! Skoja sov inte.... Viska sov...

Hon är lite stel i sina bogar men det förstår vi ed tanke på hennes framfart. Så det planeras lite i huvudet för hennes framtida träning!

  

Ovido - Quiz & Flashcards