Guldhund

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Ingela Karlsson - 11 oktober 2010 11:15

I dag var det som vanligt kurs med måndagsgruppen och min gamla grupp som varit i så många år!


I första gruppen, klass 1 hundarna körde vi lite programträning. De fick prova på för första gången att gå in på en plan och köra hela sitt program med lite delningar och så förstås.


Jag var väldigt nöjd med dem! De kämpar så bra med sina djur. De trälar och det visar sig att allt slit gör nytta! Det ser jättefint ut. Alla är så medvetna.


Gamla gruppen fick köra lite blandat. Den gruppen är en grupp som är så mycket mer än en grupp. Vi har kamperat i hop så länge!! En av hundarna har tyvärr fått sluta med lydnaden. Matte har en ny hund i en annan grupp. Men det är tråkigt att hon inte kan köra henne längre. Fast matte och hundar är alltid kvar ndå en stund. Vill inte att hon släpper!!


I kväll var det medial men jag glömde det!!! Skit också när jag hade haft tid!


I morgon hade jag tänkt och simma i Linköping. Men då pratade jag med kennelamma och hon undrade om vi inte skulle komma in och valla lite. Och då beslutade jag att göra det i stället. Har ändå tid på Norsholm torsdag.

Så det ska bli kul att se vad hon säger om henne. Lilla Baby...

Så här ligger hon NÄR hon somnar:

 

Denna tunga hänge alltid ut! Hur kan den få plats? Arv efter mamma Dimma.

  

Skapa flashcards