Guldhund

Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Ingela Karlsson - 29 oktober 2010 10:30

Ja nu har vi 9 hundar här hemma. 8 tikar och en hane.

Den äldsta tiken är 10 och de yngsta 10 månader.


I dag har jag fortsatt att fakturera. Färksfodret kom i går så jag fick ut dessa med en gång. Brukar inte ha tid att göra det och så gillar jag inte det arbetet. Önskar man hade råd att leja bort det och ALL bokföring!


I alla fall så var det sedan kurs. Louice är med och det är riktigt roligt! Hon frågar och undrar varför man gör si eller så. Det är kul att hon vill veta varför jag gör si eller så på just den hunden. Försöker förklar hur jag tänker.


Efter kursen hade jag en privat träning. En tjej som gått på kurs på annat håll och inte riktigt fått hjälp med hennes problem.

Nu har vi tittat på honom och hon har jättefina moment. Det ska bara slipas på och så ska vi arbeta med stadgan och hur man uppför sig bland folk och människor, speciellt när man står still.


Vi gjorde några små enkla och SNÄLLA saker som han svarade fint på med en gång. Han fick direkt veta vad som var bra och vad man inte fick göra. tex så fick man inte kasta sig ut i kopplet efter andras leksaker, mot andra hundar. Men att sitta hos matte och söka kontakt eller sitta avslappnad, det lönade sig!

Han snappade superfort. En intelligent hund!

Han skötte sig så fint och hans förare var verkligen duktig och jobbade fint. Ska bli kul att se deras uteckling i lydnaden och att få ut dem på tävlingsplan!


      

Skapa flashcards