Guldhund

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Early morning

Av Ingela Karlsson - 15 november 2011 00:30

I dag ringde klockan 06:45, vaknade typ 2 minuter innan. Och jag älskar känslan av att vara pigg när jag vaknar. Jag är så glad jag har lätt att gå upp på morgonen.

Det kräver ingen disciplin av mig! Stackars Andreas har svårt att komma upp, tur han jobbar natt och lite eftermiddag!! För mig med kanske.... 


Hörjade morgonen med en tidigt dusch och hårinpackning! Skönt!


Sedan hade jag en privat träning kl 9. de andra skulle träffas 9 och valla men jag kommer senare sa jag innan, Jag har svårt att hinna till 9 så det är en del att göra. Rasta hundar, skjutsa barn, jobba lite osv...

Men i dag blev det att skynda då jag hade en tjej stod och väntade...

Och vänta fick hon göra då det blev en liten miss här hemme... 

Stressen tar kål på mig, så blir jag irriterad och arg och får huvudvärk på ett kick! Men det gick över fort denna gång!


Och äntligen kommer en mäklare ut och ska göra en muntlig värdering på huset. Skönt för då är bollen i rullning. Så får vi ett riktpris på det.

Om det blir för lite bjudet, skambud eller så, då får vi hyra ut det! Det är egentligen det mest lönsamma tror jag i dagens läge! Men helst vill vi sälja det!

Ska bli så skönt när bollen rullat igång! Vi har så mycket att göra här hemma som vi vill ha klart men hinner inte för vi har för mycket. 

Eller Andreas tar ju den delen men då får jag i stället dra mer hemma med allt vad det innebär, så det är inte bättre för någon av oss. Jag har förmånen att vara hemma lite mer i alla fall.


Träningen gick bra. En duktig hund med en duktig förare!


Vallningen var bra. Jag gjorde inte så mycket. Hon fick göra lite hämt, kortare, lite fösning och ite enkla saker. Orkade inte planera min träning! Men var skönt att komma ut och sitta ute i solen, helt underbart. Bibban och jag satt länge och babblade i solen. Var lite som förr innan allt skit blev.


Min pärla:


 




 
 
Ingen bild

Bibban, Spot&Ragge

20 november 2011 17:38

Ja det var trevligt att sitta och bara prata bort en stund;o)
Hoppas skiten är borta nu!
Tack för att jag får komma och valla! Det uppskattas.

Ingela Karlsson

20 november 2011 22:51

Ja skiten är ju borta nu!!! Vi hade underbart väder att babbla i!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards