Guldhund

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Ingela Karlsson - 13 november 2010 23:45

I dag for vi till hemmaklubben för årets sista start. Vädret var inte det bästa. Regn, blask och snö.

Men planen såg ok ut. Snö och lite halkigt men inte så blött!


Var lite fundersam över hur det skulle gå. Vi värmde upp med fokus på att belöna det svåra för dagen, sitta och ligga! Mycket nöjd. På som sjutton. Men hon fick full dagsranson och lite extra till frukost!!!


Sitt i grupp 9 Lyfter tass

Plats 9,5 lyfter tass

Ff 7,5 Går i dubbla spår, flyttar fram vä stegff, sätter sig långsam (svårt att gå i det hela)

Dummen 8 Dk upptag fr. sitt ( tränat för mycket stadga, hörde mig inte på fot så hon satt kvar)

Ink med stå och ligg 9 Växlar tempo ( fina stopp)

Rutan 9 Nosar ( olydnad)

Dirr app. 8 extra kommando, skakar med huvudet ( undrar om han menar mig? Gick mot fel apport, fick dirr om )

Hopp metall 10

Vittring 7 Släpper ( jag tappade den)

Fjärr 8 smygande skiften ( håller inte med. Smygande skifte från stå sitt)

Summan 271,5 p och klassvinst, och KM mästare 2010


Hon hade lite småmissar här och där. Som upptaget från sitt i dummen, nosar i rutan, gick på fel apport i dirr, jag tappade pinnen. Men jag känner mig nöjd. Hon var glad och på hela tiden. Hon satte och låg överallt där hon skulle. OCH HON SATT I DUMMEN!!!!


Det var en stor lättnad! Nu är det tredje tävlingen hon sitter på, eller om det är fjärde!!!


Stort grattis till Tema Ingela, som ni döpt det till!


Extra grattis till Sara och Pippi som tog sitt första första pris i klass 3, klassvinst och KM mästare. Hon om någon förtjänar det. Hon har en underbar komplicerad hund. Man får tänka bakvänt med henne hela tiden. Så jag vet vad du har slitit för dina poäng och ni är värda vartenda ett av dem!


Grattis till Irene med Neva som blev KM mästare i kalss 1, klassvinst och LP I på 180 p!!! För er som itne vet så är Neva en berner på 2 år.


Carina och Atena gjorde också en fina runda. Inga skall och så utan hon höll i hop. Carina är superduktig med henne. Susanne och Stina gjorde också en jättefin runda!! Höll i hop fint!


BIanca har en härlig attityd! Hon sitter så speciellt när det är blött.


Cilla och Sessa debuterade i dag i klass 1! Underbart!

Tyvärr hann jag inte se klass 1 och 2. Men jag luskade lite och alla hade bara gott att säga!


Grattis till alla er andra som gjorde fina rundor i dag i detta väder.


Jag säger som jag brukar, jag tar av mig hatten för er och bugar och bockar!


Världens finaste Viska!


          

Ovido - Quiz & Flashcards