Guldhund

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Ingela Karlsson - 16 november 2010 19:30

Sista dagen blev det ett par timmar med shopping. Är så skönt att vara flera dagar. Du kan sova länge, om man nu kan det. Man kan ta det lugnt, det blir liksom en liten semester. Det är inte bara shopping! Det är det vi har på kvällarna med. Vi äter tacos, dricker lite cider och en del dricker vin.... de äldre dricker sprit....

Sedan pratar coh skrattar vi mycket! Det är en kul resa


Jag körde min bil hela vägen dit och även vägen hem. Farmor och mamma var med i min bil. Mamma sitter och slumrar där bak bland alla påsar och farmor får hålla mig vaken och sällskap!


Rätt som det var, det var delad väg med räcke i mitten, men inte viltstängsel. Vilket är konstigt där! Det är älgskyltar överallt. Detta var ett par mil efter Isaberg.

Det var en lång raksträcka och jättedimmigt. Då kliver det upp en ganska stor älg ko på vägen. Stannar upp och vrider huvudet sakta mot oss och tittar på oss, man ser henne som en silhuett! Så vacker!


Jag hade gott om tid att bromsa ned och titta på henne. Det var en magisk känsla att hon bjöd oss på det. Ett par sekunders magi! Med denna dimma...


Sedan gick hon över till andra sidan. Vi stod stilla och tittade på henne och blinkade åt mötande lastbil. Hon stannade och gjorde likadant som mot oss, hon vrider huvudet mot lastbilen och tittar, och så går hon in i skogen.


Det kändes som en evighet som hon stod och tittade på oss, men det handlar ju om sekundrar! I detta ögonblick skulle jag vilja stanna tiden och bara titta på detta vackra djur!


Resten av resan gick bra hem. Väg 210 var så dimmig så vi åkte inte fort kan jag säga. Ibland fick vi tom stanna för att vägen bara försvann!


Väl hemma blev det sång och musik! Oj vad glada de blev!


Skönt att vara hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards