Guldhund

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Ingela Karlsson - 18 november 2010 19:15

Det har jag gjort i dag med.

Började dagen vid 9 med två omgångar kurs. Gick jättebra i båda grupperna. Det är så kul att arbeta med det här!


Har haft 6 tävlingslydnadsgrupper i gång, en valp och en allmänlydnad! Skulle haft en viltspår med men det får bli till våren med ett litet annorlunda upplägg. Är någon intressead så maila. Ni som skulle gått o höst har jag inte glömt.

Det belv helt enkelt för mycket med alla kurser och att helt plötsligt få för sig att köpa ett hus! Jag som aldrig skulle flytta.

Hur som haver så är jag nöjd med mitt liv!


Molle saknas här hemma. Är tomt trots man ar fem kvar. I början av nästa vecka är han välkommen hem min fina pojke!


Har även fodrat djuren i dag!


Skoja fick valla på den mindre gruppen om cirka 56 djur. Drivning och fösning och mycket höger och vänster. Kan se framsteg Sedan tror jag att jag ställer lite för höga krav. Sklle Anna vara mde så skulle hon troligen säga att jag gör fel. Kommer bara inte ihåg riktigt hur det var det där....

I alla fall så börjar hon förstå det hela. Inte alltid men man ser en ändring.

Hon gjorde allt bra i dag. Hon var lydig på kommandon, hon nöp dem inte som första val, utan fösökte preja dem med blicken. Tom både Dudda och Gaffeln fick vackert bege sig därifrån!


Hon fick även göra ett par hämt som går bra. Har väl lite svårt med att hålla dem rakt mot mig. Det fungerar inte hundra.

Men oerhört nöjd med henne.


På kvällen åkte vi till goda vänner. De såg på hockey. Jag styrde och störde..... hahaha

Vi fick dessutom god mat!


        



Ovido - Quiz & Flashcards