Guldhund

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Ingela Karlsson - 19 november 2010 08:45

 Vilken dag! Man kan inte annat än att njuta av det liv man lever med djuren. Alla våra djur!


I dag har det varit full rulle. Vi har varit hos djuren och gullat lite. Arne med sin lilla flock är så fina. Han ska betäcka de 2010 lamm vi har valt att behålla. Mest texel då det verkligen är våran ras. De är så fina!!! Lugna och inte stirriga! Det är det bästa med dem.

Dessa små tacklamm vi har sparat blir bara tamare och tamare. De kommer fram och ska klias lite på, lukta och bara kolla läget med en! Så söta!


  


Skulle ha kurs på eftermiddagen. Men innan det skulle jag ta ett höger och vänster pass med Skoj skoj!


Vi har cirka 110 baggar, knappt, i flocken. Av dessa fick vi ut fyra eller om det var fem stycken ut på vallen. Dutti tjej! De ville tillbaka men hon var duktig och fick stöd och lite hjälp av mig så gick det bra,


Sedan började vi med lite fösning. Det har hon ganska svårt för. Hon vill gärna runt dem och stoppa dem. Så det kör vi oftast i lina för att undvika konflikterna. Bättre att få göra rätt för damen.


Sedan blev det mycket höger och vänster träning! Här har jag på känn att jag inte gör som Anna sa, men kommer inte i håg. Jag gör det troligen för svårt för henne. Fast det går bra, hon är duktig. Men det ska ju inte vara svårt, det ska vara enkelt och lätt att göra rätt! Får ringa Kennelmamma!


  


Hon har mycket lättare för vänster än höger. Men nu om det blir fel och jag stoppar så kommer hon på direkt vad felet var och gör rätt. Hon är väldigt väldigt samarbetsvillig fröken.


Efter det så blev det lite drivning. Det är det roligaste att träna just nu! Hon är ganska duktig på det, har lättare för det än drivningen. Tror jag. Troligen för jag tycker det är roligast och gör det mer....


Vi körde lite korta hämt, eller vad man ska säga..... Då kommer det ut 10 baggar till och vill vara med! Jaja det var bara att låta henne ta in dem i flocken. Så då hade vi 14 djur att valla på, varav en argsint en. Men hon var superduktig och inte nöp utan trckte på med sin eye eller vad man säger om det. Måste lära mig alla uttryck.


Vi avslutade med en del höger och vänster igen. Jättenöjd med henne. Det är helt fantastiskt att arbeta med henne. Hon vill och vill bara mer och mer!


  


Hon är mjuk och fin, man behöver inte ta i med henne. Förstår hon bara vad jag vill så gör hon det. Och förstår hon inte så försöker hon alltid.


Jag kunde inte ha fått en bättre hund till detta!! I Love that dog!


  



Skapa flashcards