Guldhund

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Ingela Karlsson - 21 november 2010 21:45

Jag vill inte ha regn. Jag vill ha 5 minus och en meter snö!!! Jag tycker om alla årstider. Men kanske inte hösten om den regnar bort som den gjort detta år! Fy fasiken rent ut sagt!


I dag har det varit lite styr av alla sorter. Hundarna har fått sitt i vanlig ordning.


Varit i huset och kollat hur rördragningen ska ske till värmen. Det blev bra känner jag som det blev nu!


Andreas tapetserade i går kväll i blå salen, bara 4 våder men oj så fint det blev!!! Jag är väldigt nöjd med den tapeten. En fin i gammal stil som passar till en gammal stor skolsal med svarta tavlan kvar!!


I vårt sovrum ska det spacklas och slipas och sedan tapetseras där med.


Det regnade och regnade. Skulle ha två kurser. Den ena var inga problem då vi arbetar ute i vardagen. Tex i skogen. Hur gör man för att vara attraktiv i skogen på prpmenaderna ? Hur kan man träna på att möta hundar? Människor? det är en kul kurs och vi gör lite vad som passar i den gruppen. En kvinna fick hoppa av på grund av rävskabb så det finns plats om ngn är intresserad.


      


Men valpkursen. Planen var översvämmad! Så vi förflyttade oss till torrare trakter. Det gick bra och alla km utom en som var på valputställning! De härdade ut i vädret. Alla valpar/ungundar skötte sig bra. Lite för bra. De har lite för bra stadga än vad jag trodde så det fungerar så bra!!! Så i dag fick de faktiskt svåra uppgifter men de fixade det så fint! Jag är väldigt imponerad av dem!


Sedan hem och ta på sig torra kläder. Andreas började lite tidigare i kväll för att suta tidigare i natt. Vi ska på kalas i morgon och ska fodra baggarna innan. Kurserna i morgon är inställda på grund av vädret! Inte kul!


    

Ovido - Quiz & Flashcards