Guldhund

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Ingela Karlsson - 24 november 2010 21:15

I dag började vi dagen med att skjutsa Sam till skolan och sedan direkt till djuren. Vi har en grupp, en liten med få djur som vi får handamata, eller alltså vi har inte foderhäckar till dem.


Medans de åt sin havre så tog jag med hundarna på en snöig prommis! Mammas fina Laura var med!

Så här så det ut:


Witch har kommit ut bild, annars var alla med på detta kort.


    


Hundarna är helt lyriska. Nike får ha sin gris i munnen för att inte snurra och belasta ryggen mer än vad hon gör. Hon älskar snön, och jag vet att snön inte är det bästa för henne. Men jag låter henne ha kul. Sedan får hon bli lite stel ett par timmar efteråt. Det släpper ganska fort ändå. Och hon måste ha kvalité inte kvantité. Det är bara att acceptera läget!


Fullt ös konstant! Med sin älskade gris!



Moltas..... haha han försvinner i snön.    


Moltas springer efter de andra som en galning. Luzzarna springer och luktar. De andra fyra dårarna springer som stollar i full fart. Hela promenaden. Men de är högbenta och smidiga. Hur går det då för en liten cocker i snön? Jo här ska ni få se hur det går.....


Här kommer Moltas i fullt ös  (går inte så fort kan jag säga)

 

Oj. Vurpade han? Tvärstopp! liten cocker slog på skallen!!!


    


Ja han vurpade. Jag skrattade åt honom en bra stund. Han ser för kul ut. Han jagar Nike med fullt drev! Lite för uppspelt kan jag tycka. Biter henne i halsen om han kommer i fatt henne eller om hon springer förbi. Har han otur blir hon förbannad och nitar honom. Då försvinner han ner i snön och så får jag gäva upp han! Har han tur bryr hon sig inte. Det är lite variabelt.


      


Haft en underbar dag i detta väder. Jag hör till dem som fullkomligt älskar snön!!!

Jag älskar att gå promenader i skogen när det är vinter. Det är nog den tiden som är roligast att gå. Kanske för att hundarna blir helt knäppa! Mer än vanligt kanske jag ska säga....


I kväll ska vi på hazard hos Nancy. Avslutning med en av mina grupper. Ska bli superkul!!! Nike ska med och Viska och Skoja med!


I morgon är det fönsteputs och julklappsinslagning!

Ovido - Quiz & Flashcards