Guldhund

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Ingela Karlsson - 11 november 2010 22:45

Startade dagen med fika med våra vänner!

Sedan jobbade jag lite här och surfade lite. Sedan åkte jag bort till djuren som skulle ha mat. Tur man har goda vänner som hjäper en när Andreas inte är bra. I dag ska han till läkaren dessutom! Han hostar som en stolle. Snart kommer lungorna upp tror jag!


I alla fall så fick Skoja vara med och jobba. Vi började med den ena gruppen på 60 djur. De fick 5 balar ensilage, det räcker cirka tio dagar. Hon fick jobba lite med höger och vänster. Försöker hjälpa henne så hon lyckas. I dag tappade hon lite av balansen. Men hon arbetade bra, var lyhörd och hon vill så gärna göra rätt!


Sedan blev det promenad med alla hundarna medans vår kille åkte efter mer foder till den stora tackflocken med cirka 120 indivder.


Nike fick leta boll. Har gjort en kompromiss. Hon älskar sin boll. Det är det bästa hon vet efter matte. Då jag är så rädd hon ska sätta den i halsen, har jag köpt en STOR boll med snöre som inte kan åka ned! Eftersom hon är utdömd som tävlingshund och klarar inte riktigt träningen med ryggen då hon är en krävande hund.... så får hon inte göra allt som hon är van vid. Sedan ett par hundar förra året satte boll i halsen varav en omkom så har det varit total bollförbud det fria om jag inte kastat någon enstaka gång! Och i träning använder jag det.


Men nu får hon ha denna boll, för hon älskar att springa och hon älskar det ännu mer med en boll i mun. Plus att hon inte snurrar så mycket vilket inte är bra för henne. Så jag har världens lyckligaste schäfer! Jag älskar henne så det gör ont. Det är med tårar i ögonen jag skriver om henne! Vilken enastående hund hon är!


    


Molle hade bekymmer att ta sig fram i den lilla snön. Skrattade gott åt honom!! Viska och Skoja fick också leta lite boll för att verkligen få springa av sig! De älskar det verkligen. Jag undviker detta kastande i vardagen under prommisarna. Men ibland gör vi det. Däremot gör vi mycket uppletande med bollarna!

Luzzarna hade lekryclet, helst Luzille. Men annars är det mest lukta och spana som de gör!


Tog en del kort.


Sedan blev det att köra in 10 ensilagebalar till stora flocken. Skoja klarade att hålla undan dem tills två balar var på plats sedan blev det svårt för henne så då fick hon driva dem till de två balarna i stället. Även här tappat lite balans. Hrmf...


Hon blev attackerad av en gute (har honr) så den fick hon sätta på plats. Jäkla tacka. Det var Gittan som tog sats och satte ner skallen och attackerade. Men 15 kg tung mot Gittan 70 kg tung så vann Skoja den striden enkelt. Haha.


Sedan var det bara baggarna kvar som fick 4 balar.


Husse och Baby som blivit trött! Det är jobbigt att löpa!


  


Så nu är alla nöjda och mätta!


Andreas var hos läkaren och ska vara hemma i dag och i morgon. Är han inte bättre ska han in på måndag och troligen ta lite prover.


Hade valpkurs i kväll! Vilken underbar grupp det är! Helt fantastiska. Och så duktiga! De imponerar varje gång! Vilken stadga i dessa små!


I morgon kurs och prommis och så allt annat!



Skapa flashcards