Guldhund

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Ingela Karlsson - 12 november 2010 23:15

Ja det är den stora frågan inför morgonen. Hur kommer planen vara på tävlingen!


Körde Viska en vända i går. Lorna körde igenom. Gick så där. Mycket bra men en del mindre bra.

Lorna kände inte för att köra igenom sitt! Vi drack kaffe i stället Tack ni underbar vänner!


Haft kurs. En bra kurs med fin helhetsträning med fokus på belöningspunkter!Mycket bra. En dam skrek som en stolle men bara vi fick göra en repetition så fungerade det fint sedan! Körde en del vittingar i snön. Inga problem där inte för någon! Fina analyser.


Carina gjorde en vittring åt Viska. Förutom en konflikt vid att sitta kvar under tiden man lägger ut, man står inte så gjorde hon det fint. Men hon blir försiktig om jag blir sur. Och det blev jag i dag fast jag vet att jag INTE får bli det! Det är så sällan jag tappar humöret och visar en sådan sak för henne. För hon fixar inte det. Jag höjde rösten mot henne så det var inte så allvarligt men för henne är det det.


      


Så vi har kört en vittring här inne med husse till hjälp. Det gick bra! Dutti tjej. Då hon i går gjorde en sämre fjärr än vad hon kan gjord vi en fjärr inne. Perfekt! Lite långsamt men det kommer med säkerheten. Så det gör jag inget åt just nu!


I morgon är det årets sista tävling. Min planer är inte klara än. Men jag tror inte vi gör så mycket tävlingar fram till SM. Vi sk nog jobba massor istället för att förbättra oss. Vi har gjort en del starter nu under hösten. Och det har gett resultat mentalt tycker jag. Nästa år kommer en stor del att ligga på lilla Fröken Socker! Så Viska kommer nog få ett mellanår efter SM tror jag.


Kör hårt i morgon tjejer! Jag tror på er, varenda en av er!!! Jag är stolt över er och era hundar. Ni jobbar verkligen häcken av er!


Vi har gjort ett pass denna vecka så jag har inte så höga förväntningar på Viska. Dels vädret och så är hon lite laddad....


Håll tummarna för oss, vi ska göra vårt bästa både Viska och jag!

Ovido - Quiz & Flashcards