Guldhund

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Förskott

Av Ingela Karlsson - 1 oktober 2011 22:45

I dag har vi firat Sam ett par dagar i förskott.


Dekorerat smärgåstårtan. Dukat och styrt. Suttit en stund i Blå Salen och drack litekörsbärsvin med Carro!


Vi har haft släkten här och allt har flutit på bra. Alla åt smörgåstårta som bara den och Laura, mammas hund stal endast cirka 5-6 bitar.... Skrälle.


Det smakade bra. Sam blev nöjd han fick pengar för  det var det han önskade sig. En telefon står högt på önskelistan!


Tilde var med och styrde och körde. Undarbara unge!


Molle älskar henne och hon älskar Moltas. Så denna gång ska vi prova med att de tar honom under Viskas löp. Och så får vi se om det fungerar för då kanske han får vara där under Skojas löp som kommer sedan med.


Sedan fick jag ett tråkgt samtal från han med de dödade fåren.

Vargen har slagit flera i natt. Han simmar till ön den idioten. Många tror bara man lämnar de han tog först river han inte fler utan då kommer han tillbaka för att äta. Jo jag tackar ja. Dessa människor låter kropparna vara kvar till honom, men det spelar ingen roll han har tagit ett stort gäng i natt med.


Jag lovade att komma i morgon bitti med första färjan 07:00. Messade Sara att jag skulle bli sen till konferensen i stan. Detta kändes viktigare.


Så vi får se om vi kan göra något åt det. De säger att de blir helt hysteriska bara de ser hund. Och det är ju inte så konstigt.


Han sa med de har ett svårt skadat lamm de inte kommer åt. Stackars djur. 


Jag är lite nervös för vad syner jag ska få se i morgon. Hur Skoja reagera på alla kadaver! Och på varglukten!


Men det ska nog gå bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards