Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Vallat

Av Ingela Karlsson - 27 oktober 2011 21:45

I dag blev det vallning. Vi blev bara två helt plötsligt men vi körde i alla fall.


Skoja fick göra lnga fösningar. Har lina på men hon gillar inte linan i det fallet, blir lite för störd och tar illa vid sig av den, eller tar illa vid sig men koncentrerar sig lite mer på linan, tappar lite look, och blir lite för lyhörd. Kan man säga så och ni förstår?


Gjort en del hämt. Gått bra!!! FIna utgångar, och gått upp bra bakom, och fina upptag! Sedan har vi delat och delat, balanserat gruppen, och sedan har hon varvat den ena gruppen. Vad nu det kan heta på vallspråk!


Sedan fick hon driva gruppen till mig med den andra gruppen nära så hon verkligen fick arbeta med att hålla i dem.


Klarar sakta kommandot ganska bra.


Kört lite get up och ligg på pipan. Men eftersom jag itne träanr det kontinuerligt händer det väldigt lite där, och så får jag inte ligg på pipan att låta lika varje gång! Hrmf... Stackars bästa Skoj!


Tycker att hon har gjort framsteg i fösningen. Mycket nöjd!


Mycket nöjd med dagens pass! När hon är på det här humöret, och jag med så är hon bara helt underbar. Allt blir rätt! Hon förstår om jag visar rätt och då bara gör hon det.

Min lilla stjärna!



Spot gick också bra. Långa fösningar han med han vill gärna flankera! Sedan fika och massa babbel. Jag har sagt ofta att jag saknat det vi hade förr, och det står jag för även om vi blev ilskna. Men vi har fasiken lika roligt i dag tror jag.




 


I dag kom Atena till oss med. Hon ska no hos oss till söndag. Atena är en schäfertik på 4-5 år. En härlig arbetshund  med mycket motor! Hon kom i i vår flock som om hon bara var van vid det. Hon viker när hon möter Nike, luktar på de andra och så är det lugnt. 




       

 
 
Ingen bild

carina och Atena

7 november 2011 13:43

Härliga bilder och så himla roligt att du fått en sådan bra vallhund, lilla gulliga Skoja. Är så glad att Atena fick vara hos er för då känner jag att man kan koppla av när man är borta! Kram Kram

Ingela Karlsson

7 november 2011 22:07

Skoj är min stjärna!!! Atena skötte sig fint här. Gick bra med de andra hundarna och det är så lätt då! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards