Guldhund

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Ensam

Av Ingela Karlsson - 29 oktober 2011 23:00

Har jag varit i stort sett hela dagen. Styrt lite med butikens orders och grossister!


Har fått frågan om jag kan hitta en viss sorts boll. En mjuk gummiboll med ngt brett band runt om och den ska sitta så snöret inte kan lossna. Vet att Sussa köpte dessa. Men nu ska jag leta efter dem. Bra med nya bra bollar. Håller de för Nike håller de för allt, garanterat! Har aldrig sett maken till hund att marödera bollar!


Andreas, farmor, Sam och Joar har åkt till Karlstad för att kolla hockey, vilket inte gick så bra för Färjestad. Så jag kan tro det är ljummet humör i bilen. Jag vet hur Sam blir... och så en glad farmor, och surmulna karlar i bilen! Tur jag inte är med!


Viska och Eve har tävlat i agility i dag. Gick så där de två första loppen. Viska skällde och Eve sa hon inte var fokuserad själv.

Sista loppet gick bra för där vann tydligen laget.


Det blir ju lätt så att det inte löper på när det inte blir ngn träning. Eve har ju skolan och det, samtidigt är det en prioriteringsfråga. Med tanke på helgerna och så. 

Men men jag får fundera lite på det där.


I morgon ska vi tävla i Västervik. Har tränat två pas denna vecka, dvs 20 pass för lite och 20 timmar för lite.... Hahaha

Det blir nog bra det där med den där stollan. Dagen efter agility kommer det kanske var mer nära till ljud???? Hihi


Men det gör inget. Vi har våra SM poäng som det pratas om och jag känner mig ganska säker på att ha kvalat in. Men ska vi tävla SM nästa år, då måste vi ta tag i vår träning, annars är det ingen idé att åka!


Min fina Dulle!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards