Guldhund

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Drottningen väntar barn!

Av Ingela Karlsson - 2 november 2011 00:00

Herregud så roligt!


I dag var jag med Nancy och ultrade lilla Prinsessan som är uppgraderad till Drottningmoder!


Och visst fanns det små Prinsar och Prinsessor där inne!! I dag är det 4 veckor sedan första parningen så det är bara 5 veckor kvar. Hon känns redan lite stinn om magen. Han såg 3, men han letade inte så noga och svårt att se med pälsen!

Oh så roligt!!!! Bara valpningen är över. Jag avskyr valpningen. Avskyr att vara med om det. Så det är skönt det inte är min egen, då måste man ju liksom! Här slipper man det men man är involverad i alla fall.


Sedan ut till Nancy och trimma Molle. Han blev så fin!!! Klippte lite kortare än vanligt men det syns knappt. Så det blev super.


Jag badade 3 perrosar under tiden Nancy trimmade. De var så duktiga.


Sedan hemåt.


Virra kom i dag. Carro och dom skulle på kryssning med barnen.


Har varit ute förut. Men helt plötsligt är hon borta. Hon har då hoppat över staketet 1,20. Ringer direkt till Carro som sitter i Stockholm på MC D och äter. Med tanke på Virras psyke så ringde jag direkt.


Sedan letar vi, åker och åker. Ser henne flertalet gånger, flera ser henne, men ingen kommer åt henne. Hon flyt i total panik bara hon ser en människa. Skräckslagen. Hon är så rädd för allt och alla denna stackars lilla tik. Hon är så rar, men så rädd när Carro inte är med.


Vi har en del kontakt med matte tills de kliver på båten sedan är det lite sämre med mottagningen.

Vi letar och letar.

Folk tror det är Nike som rymt. En ringde och frågade Har Nike rymt!!!! ?????


Nej då sa jag. Ler vid tanken. Hon lämnar inte sin matte den damen. Haha. Om jag är borta , eller om Nike är bortlämnad ligger hon och glor vid en dörr och väntar. Men hon är ju lite stabilare och tryggare. Virra har ju bara sin trygghet i Carro. Tur hon har sin matte. Söta Virra.


I alla fall har 3 stycken stannat och nästan kört på henne i mörkret. Men hon flyr varje gång vi kommer at se henne så flyr hon.

Nu håller vi tummarna går fort tills Carro kommer hem i morgon kväll vid 18 tiden. Ingen annan lär få tag i henne då hon är så rädd. Och jag hoppas innerligt att Carro får tag i henne själv då. Förvildningen går fort.


Tur det finns folk som ställer upp helt bara så där, släpper allt för att hjälpa till! Och dessutom sådan som inte har någon anknytning till hunden, utan är mina vänner! Ni är guld värda!!!!


Tack Lorna, Conny, Mariell och Pontus!! För alla timmarna i bil, alla mil, all tid utanför bil, gåendes osv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards