Guldhund

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Varför så skygg?

Av Ingela Karlsson - 4 november 2011 00:00

Har fått flera mail, sms och på FB, frågan varför Virra är så skygg för människor.


För att ingen ska tro att hon inte har det bra ska jag besvara den frågan öppet ur min synvinkel. Vilket kanske inte gillas överallt. Men som sagt det är min syn på det hela.


Virra kom som 8 mån till Carro, varit hundgårdshund. Inte stark i mentaliteten. Hennes värd består av Carro. Inget annat är viktigt. 

Utan Carro tappar hon hela sig själv.


Och Nej, de är inte elaka mot henne. Det är inte därför hon är så. Carro har gjort ett hästjobb med henne, det vet vi som sett henne hela tiden.


Virra har ingen, absolut ingen tillit till människan. Tragiskt men sant. Hon är en söt liten bedårande tik.


Nu är hontrött har jag fått rapport om. Sover och sover.


Skönt det gick bra!


Kört på färskfoder, och barit hos Pernilla och hämtat grejer. Bra att kunna sambeställa tycker jag!!


I dag har jag gjort i fatt lite som jag inte hunnit dessa två letar dagar. Lagt flertalet orders. FIxat och löst det till revisorn. 


Hundarna har givetvis fått sitt. Och så har jag kokat 15 kg lever.... Ni kan tänka er lukten i huset. Fråga syrran!!!


Hon vände i dörren och hade kväljningar... Vi fick fika i min älskad Blå Sal! Hahaha


Carro med familj varit här. Virra är precis som vanligt. Fast tröttare! Trevligt sällskap och en god öl!


Marielle letar lite efter Rivals förflutna. Spännande att se vad hon hittar.


Har sett ett par kort av honom på travet, det är inte ngr fina bilder. Han ser helt galen ut, vitorna framme, öronen strukna bakåt.... Skitsport.


Stackars Rival. Undrar vad han varit med om med tanke på hur speciellt han är!!


   

 
 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

13 november 2011 23:09

Tur att Virra kom till Carro ändå, jag menar vid 8 mån ålder!!! Tänk så mycket oro en hund kan ställa till med.

http://www.goldentjejerna.se

Ingela Karlsson

13 november 2011 23:11

Ja det var nog Virras räddning. Hoppas du smält din suveräna tävling! Kram

 
Ingen bild

ann

15 november 2011 10:28

Det finns travhästar som trivs och har det bra oxå...

Ingela Karlsson

15 november 2011 15:07

Jag ogillar sporten. Har jobbat i travstall och det var inget för mig. Så onaturligt för hästen. Synd att du inte törs skriva ut vem du är!
Ingela

 
Ingen bild

Ann

15 december 2011 11:49

Jag har oxå jobbat många år i travstall. Våra hästar trivdes mådde bra och tränades omväxlande både med vagn och under ryttare. Dom gick även i stora gräshagar tillsammans. Men jag håller med, alla har det inte bra. Precis som i alla andra häst och kanske även hundsporter. Och jag tordes visst skriva vem jag är. Ann är jag. Ann med Uno. Där emot får jag inte med länken via mobilen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards