Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Fullt i frysen

Av Ingela Karlsson - 5 november 2011 23:30

Blir det snart....

I dag sköt de en vuxen älg, en ko, som inte hade kalv då förstås är väl bäst att skriva. Hon var tydligen en riktigt stor en. Man blir så kluven. De är vackra men jag vet man måste jag dem. Och jag älskar kött! Tur jag slipper jaga. Men jag äter hellre en älg från skogen äne en ko från irland....


Sedan haft kurs för nybärjar hundarna, eller tävlingskurs för unga / nya hundar. Kul som sjutton!


Sedan har Skoja vallat i hop alla flockarna för kontroll. Alla ser bra ut. Några lite halta. De halkar lite när det är blött och så far de som dårar. Men de är rena och de har det rent. De står inte i lera om någon tror så. De går fortfarande ute på stora fält, med fri tillgång till ensilage. De är så fina våra flickor, så fina. 


Det är med sorg i hjärtat vi måste avliva några. Pga sjukdom. Det är baksidan.


Sedan en vända med hundarna. Sedan hem. Där jag tog jordens största kong och lekte med alla utom Nike. Hon fick gå in, lycklig?? Naje.... Men hon har fått röra sig så mycket idag så hon kan vila nu.


Gulleben har i dag varit borta i 3 veckor. Usch vad jag saknar honom. Jag försöker att inte tillåta mig tänka hela tiden på vad som kan ha hänt, tänk om han aldrig kommer tillbaka, för då blir jag galen.


Vår fina Gulleben!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards