Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Omelett....

Av Ingela Karlsson - 7 november 2011 08:00

Kursat *2, gått jättebra. Alla arebtar på så bra så det är så kul!!! Kan inte säga det tillräckligt många gånger.


Efter kursen in till Lorna och babbla lite grann!


Sedan ut och gå med alla hundarna. De är så roliga att titta på. Nike, Viska, Skoja och Molle, de springer som dårar, verkligen som idioter över stock och sten. 

Luzzarna är som dammsugare, de går sakta framåt och dammsuger marken. Snacka om kontraster.


I skogen när de far så där så är jag inte orolig för Viska. Hon kollar sig för, har bra avståndsbedömningar och så. Nike har noll koll, eller jag tror inte hon bryr sig att hon brakar in i träd och stenar. Därav får hon ju vara lös under mer ordnade former numer. Inte med de andra hur som helst för det går för fort, för hårda smällar... Skoja är en sådan där hund att springer hon själv är jag inte rädd, men springer hon efter någon av de andra, då skite rhon i omvärlden.


Ja luzzarna kan man ju själv räkna ut att oron är minimal... Haha


Jag älskar verkligen våra hundar och att få gå i skogen. 


Grejat hemma lite och gjort om i skåpen. Blev bra.


I morgn är det vallkurs för Peter Nilsson. Ska bli jättekul!


Sötnosar!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards