Guldhund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Kurser

Av Ingela Karlsson - 13 oktober 2010 13:30

I dag har det varit en lång arbetsdag!

Kurserna började 9 och höll p till 14, som vanligt med andra ord.

Sedan körde jag ett pass med Viska då vi ska tävla på lördag. Strul med vittringen har vi fortfarande. Men jag tycker det är bättre. Men ingen säkerhet ännu.


Hon känns fin Viska men på. Hon är helt oregerlig och går mig ur händerna för lätt. Förstår inte vad som hänt. Har ngt minne av att hon var likadan förra gången vid löp. Jag har kollat med papper i dag och det finns inget blod nu! Hon ställer sig inte för pojkar mer och i morgon har hon löpt 21 dagar. Men hon har fasiken ställt sig till dag 19!


Jag älskar livet jag lever med kurssverksamheten. Önskar bra att man hade mer tid. Har dragit i gång  ytterligare en kurs så nu är det 7 grupper i gång. Och 2 till ska det bli snart.


På kvällen var det kurs igen. En bra kurs men fasiken vad kallt. Fast det var faktiskt kallare på dagskurserna. Vi måste bara få  ordning på två lampor till! två är lite för lite tycker jag.


Sedan hemåt igen. Farmor har kommit och ska stanna ett par dagar. Hon ville komma och hjäläpa oss att pcka ltie, vilket är väldigt snällt då vi har lite att göra.


I morgon är det träning på bruksa. Ska dit och sedan till stan med Sam och köpa vinterjacka.

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards