Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Vallning

Av Ingela Karlsson - 19 oktober 2010 19:15

Nu har jag varit hos Kennelmamma och vallat!

Jag anlände i går och hittade vägen enkelt. Det gick på i lagom fart ned. Hann besiktiga min bil med. Som nu gick igenom. Pust,.,,,


I går blev det ett par vallpass. Skoja ser riktigt fin ut tycker jag. Hon fick både driva och fösa och göra korta hämt eller vad man nu ska kalla det.


Med oss var också Emma och Disa. Disa är en helsyster fast i kullen innan. Hon är en kopia av sin mor i utseendet.


Anna körde öven med sitt nya stjärnskott Qajsa. Eller nya, det är kanske hennes påläggskalv efter Dimdim. Hon är ju 1,5 drygt och född hos Anna....


Hon är verkligen duktig den lilla damen.


Skoja har i alla fall arbetat många pass även i dag. Fått drivit baggarna på ganska långa avstånd. Anna har provat att få henne ta ut flankerna lite. Hon är lite snäv. Fast det får man vara när man inte ens är tio månader säger Kennelmamma.


Vi ska börja lägga på höger och vänster på henne.


Jag har fått massa att jobba på. Det ska bli superkul.

Nu ska hon i alla fall få vila tills efter helgen! Det tror jag hon behöver.


Hon är lite för träninsgbar än vad som är bra för henne den lilla. Det har hon varit länge. Så det gäller att komma i håg att hon ska vila. Det är inte nyttigt att kunna mer än vad man ska vid den åldern!


Men hon är en liten gudinna. Jag bara älskar henne.


Tack Anna för två superfina dagar! Och tack för att du alltid tar dig tid och stöttar och hjälper mig! tur man har en bra uppfödare!


Lite bilder från dagarna som varit!


     

Hur kan man annat än att vara helt betagen av henne?


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards